piatok, 26 apríla, 2024

Microsoft kúpi Activision Blizzard za takmer 70 miliárd dolárov

New York Times informuje o dohode, najväčše v histórii výrobcu softvéru, spoločnosť Microsoft získa takmer 400 miliónov mesačných používateľov activisionu a prístup k niektorým z najpopulárnejších hier na svete.

Microsoft sa v utorok dohodol na kúpe activision Blizzard (tu), výrobcu videohier, ktorý stojí za hitmi ako Call of Duty a Candy Crush, za 68,7 miliardy dolárov v hotovosti. Ide o najväčšie prevzatie v 46-ročnej histórii Microsoftu a veľkú stávku na jeho budúce smerovanie.

Dohoda zavesí vlajku spoločnosti Microsoft do vznikajúceho boja o dominanciu v takzvanom metaverse, internete novej generácie, ktorý spája tradičný online svet s virtuálnou a rozšírenou realitou.

Je to tiež výzva pre regulačné orgány vo Washingtone, pretože demokrati aj republikáni tlačili na obmedzenie moci technologických gigantov.

Pri kúpe Activisionu, ktorá čelila obvineniam zo sexuálneho obťažovania a diskriminácie, ktorú vedúci pracovníci ignorovali, sa zdá, že Microsoft odmieta kontroverziu o kultúre na pracovisku výrobcu hier. Obvinenia zaťažili Activision, pričom jej akcie klesli o 27 percent, odkedy Kalifornia v júli zažalovala spoločnosť. Akcie výrobcu hier vzrástli v predmarketovom obchodovaní o takmer 40 percent. Akcie Microsoftu po oznámení klesli o 1 %.

Transakcia môže byť považovaná za víťazstvo Bobbyho Koticka, dlhoročného výkonného riaditeľa Activision, ktorého sa niektorí kritici snažili zvrhnúť kvôli kontroverzii. Kotick vyjednal veľkú prémiu pre investorov – Microsoft platí 95 dolárov za akciu, čo je zhruba o 45 percent viac ako cena akcií jeho spoločnosti pred oznámením – a bude pokračovať v riadení spoločnosti.

Microsoft získa takmer 400 miliónov mesačných herných používateľov Activisionu a prístup k niektorým z najpopulárnejších hier na svete, od ktorých sa očakáva, že budú tvoriť základný kameň metaverzu. Kombinácia so spoločnosťou Microsoft tiež poskytne Activisionu prístup k širokej škále umelej inteligencie a ďalších progreamátorských talentov.

To by microsoftu poskytlo významnú podporu najmä voči Facebooku, ktorého premenovanie materskej spoločnosti na Meta zdôraznilo svoj záväzok k metaverzu. Pridanie Activision by mohlo posilniť ponuky virtuálnej reality z divízie Xbox spoločnosti Microsoft, pretože konkuruje systému Oculus spoločnosti Facebook. Poznámka Winky: Xbox narozdiel od Sony nemá okuliare na vyrtuálnu realitu, Microsoft má len Hololens, okuliare zmiešanej reality pre firmy a armády

“Hranie hier je dnes najdynamickejšou a najvzrušujúcejšou kategóriou v oblasti zábavy na všetkých platformách a bude hrať kľúčovú úlohu vo vývoji metaverzných platforiem,” uviedol vo vyhlásení výkonný riaditeľ microsoftu Satya Nadella.

Dohoda by tiež výrazne zmenila Microsoft. Napriek tomu, že vlastní Xbox a štúdiá za Minecraftom a Halo, spoločnosť sa naďalej vo veľkej miere zameriava na firemných používateľov softvéru, ako sú Office 365 a najmä Azure, jej cloud computing podnikania, ktoré konkuruje Amazonu a Google.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

PODOBNÉ

Investičná spoločnosť EQT ponúka za nemecký Zooplus 3,94 miliardy dolárov

(Reuters) - Zooplus AG, jeden z najväčších európskych maloobchodných predajcov chovateľských potrieb online, v sobotu uviedol, že švédska investičná spoločnosť EQT AB predložila ponuku...

najnovšie