pondelok, 29 apríla, 2024

Rastúce preťaženie v najväčšom prístave na svete v Číne

  • Šírenie koronavírusu Omicron zasahuje do operácií v najväčšom prístave na svete v Šanghaji.
  • Nárast počtu ohnísk, spárovaných s prísnymi testovacími protokolmi, ponecháva prístavy nedostatočne obsadené.
  • Odborníci tvrdia, že nevybavené prípady v Číne budú mať významný vplyv na globálny dodávateľský reťazec.

Business Insider informuje, že rýchle šírenie koronavírusu Omicron vedie k ďalšej vlne nevybavených globálnych dodávateľských reťazcov, ktoré ako odborníci varujú, by mohli byť ešte horšie ako v predchádzajúcich mesiacoch.

Preťaženie v najväčšom prístave na svete v Šanghaji sa zvyšuje, a lode presmeruvávajú na iné miesta, aby sa vyhli zariadeniam, ktoré pozastavili alebo obmedzili prevádzku v dôsledku prepuknutia ochorenia COVID-19. Nevybavené objednávky sa zhoršili nárastom ohnísk v celej krajine, takže mnohé prístavy a nákladné spoločnosti sú nedostatočne obsadené a fungujú so zníženou kapacitou.

Podľa agentúry Bloomberg mnohé spoločnosti začnú na budúci mesiac na nasledovať prísne testovacie protokoly, čo ešte viac spomalí operácie. Napríklad epidémia v Šen-čene vytvorila rad lodí, pretože pracovníci hľadajú liečbu a testovanie, čo viedlo úradníkov k tomu, aby začali obmedzovať vstup tovaru do prístavu.

Medzitým sa odhaduje, že kapacita nákladnej dopravy v Tchien-ťin bude fungovať na polovicu svojej štandardnej produkcie po tom, ako bolo pracovníkom nariadené, aby si vzali poldňovú dovolenku na požadované testovanie, uviedla agentúra Bloomberg.

Frederic Neumann, spolupredseda výskumu ázijskej ekonomiky v HSBC, napísal tento týždeň v poznámke klientom, že oneskorenia by mohli prispieť k “matke všetkých neúspechovdodávateľského reťazca”, vzhľadom na významnú úlohu Číny v globálnom obchode(tu).

Podľa Neumanna je variant Omicron “dostatočne silný na to, aby pripravil ázijskú továreň o kritický počet pracovníkov”, čím sa vytvorí scenár, ktorý bude “veľmi rušivý”.

“Rýchle šírenie Omicronu po celej Ázii – od Kórey po Indiu a pevninskej Číny po Indonéziu – zvyšuje riziko veľkých narušení výroby,” napísal Neumann v poznámke. “A tu, Omicron, by sa mohol ukázať ako ešte rušivejší ako minulé vlny: s pomalšími pohybujúcimi sa variantmi boli mnohé vlády schopné chrániť základné výrobné operácie, čo obmedzilo vplyv na produkciu základných tovarov a komponentov.”

Narušenie prístavov v celej Ázii prichádza aj v čase, keď USA naďalej bojujú s historickým preťažením vo svojich veľkých prístavoch v južnej Kalifornii. Nárast počtu infekcií COVID-19 spôsobil tento týždeň nedostatok približne 800 pracovníkov v dokoch , čo ďalej spomaľuje prevádzku a prispieva k oneskoreniam v prístavoch.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

PODOBNÉ

Čína už piaty mesiac rozširuje zlaté rezervy v centrálnej banke

Objem aktív v Ľudovej banke vzrástol na viac ako 2 000 ton. Vzácny kov dosiahol tento týždeň najvyššiu hodnotu za viac ako rok.

Brazília a Čína uzavreli obchodnú dohodu s cieľom zbaviť sa amerického dolára

Čína v roku 2009 predbehla Spojené štáty ako hlavný obchodný partner Brazílie. Spolu sa snažia zbaviť amerického dolára.

najnovšie